Maatschappelijke betrokkenheid

Op Unitas S.R. vinden we het belangrijk om maatschappelijk betrokken te blijven en wat voor de maatschappij te doen. Hieronder vindt je een overzicht van de activiteiten die de afgelopen tijd zijn georganiseerd. De activiteiten worden over het algemeen vooral georganiseerd door de Externe Commissie, maar ook de eerstejaars en de Acquisitie commissie dragen hun steentje bij.

September 2013 – Collecteren voor de Nierstichting,
Tijdens het integratieweekend van de eerstejaars gingen zij met zijn  allen in groepjes op pad om langs de deuren te collecteren voor de Nierstichting. Met een totaal van €5843,99 is er op deze dag een prachtig bedrag opgehaald!

November 2013 – Cocktailavond voor het Oranjefonds.
De presentatie van de Externe Commissie ging dit jaar gepaard met een gezellige cocktailavond waarvan de opbrengst naar het Oranjefonds gaat.

December 2013 – Serious Request feest i.s.m. het Rode Kruis.
Op 19 december 2013 organiseerde Unitas S.R. voor het tweede jaar op rij in samenwerking met het Rode Kruis Studentendesk een groot benefietfeest waarvan de opbrengst gedoneerd is aan Serious Request. Onder het thema ‘Red’ werd de opbrengst van de entree, de veiling en de drankomzet bij elkaar opgeteld en leidde totaal tot een bedrag van maar liefst €1470,47 wat aan Serious Request is gedoneerd!

April 2014 – Sponsorveiling voor Kinderdagverblijf Ellimo.
Op 29 april is er een sponsorveiling met prachtige veilingobjecten van een ukulele, kaartjes voor Soenda festival tot 3 maanden sporten bij Trainmore. Deze avond is er bijna €1000,- opgehaald voor het Kinderdagverblijf Ellimo op het Lucasbolwerk!

September 2015 - Collecteren Fonds Verstandelijk Gehandicapten.
Op 29 september zijn onze eerste jaars in Utrecht gaan collecteren voor het Fonds Verstandelijk Gehandicapten. Ze hebben meer dan €3.000,- opgehaald!

Februari 2016 - Unitas S.R. nodigt gevluchte studenten uit.
Op 4 februari organiseerde de Maatschappelijke Activiteiten Commissie van Unitas S.R. een evenement met als doel gevluchte studenten en Utrechtse Studenten kennis met elkaar te laten maken. Door donaties van de leden kon Unitas S.R. de gevluchte studenten een hapje en een drankje aanbieden.