Societeit

Sinds de oprichting in 1911 heeft de vereniging haar eigen pand waar leden dagelijks komen voor gezelligheid, feesten, activiteiten en vergaderingen. Sinds 1919 is de Sociëteit gevestigd op het Lucasbolwerk en draagt zij de naam ‘Symposion’.

Door de jaren heen is dit monumentale pand aan behoorlijk wat verbouwingen onderhevig geweest, zodat zij perfect geschikt is en blijft voor een studentensociëteit. Voor elk soort activiteit is er wel een ruimte beschikbaar. Zo hebben we onder andere vergaderruimtes, bestuurskantoren, een bar waar vanaf 17:00 uur muziek wordt gedraaid (de Joosbar) en een traditionele borrelzaal (de Hijweege). In onze grootste ruimte (de Eetzaal) eten iedere avond onze leden, worden symposia gehouden maar organiseren we ook feesten, die tot in de late uurtjes doorgaan. Dit is mede mogelijk dankzij de doos-in-doos constructie van deze zaal zodat onze buren geen last hebben van het geluid. Van maandag tot en met vrijdag is de Sociëteit vanaf 17:00 uur geopend. De avonden kennen geen sluitingstijd, de Sociëteit sluit namelijk zodra er nog maximaal tien betalende leden zijn.